Wójt Gminy Rymań
Wójtem Gminy Rymań jest Pan
Mirosław Terlecki
Wójt Gminy Rymań przyjmuje interesantów w miarę możliwości w godzinach pracy urzędu oraz podczas dyżuru dla mieszkańców w każdy wtorek w godzinach 14:00 – 15:00.
tel. +48 94 358 31 27, +48 94 358 31 51
I piętro, biuro nr 14
Zadania Wójta:
Wójt jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy oraz prawidłowego funkcjonowania, szczególnie poprzez:
1) właściwy podział zadań między członków kierownictwa Urzędu tj: Sekretarza Gminy i Skarbnika,
2) prawidłowe określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy pracowników Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych,
3) ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
4) stosowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie preferującej faktyczne kwalifikacje i kompetencje,
5) właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli.
Wójt jako Przewodniczący Zarządu Gminy tworzy warunki zapewniające operatywność działania Zarządu, w szczególności poprzez:
1) organizowanie pracy Zarządu,
2) ustalanie propozycji porządku dziennego posiedzeń Zarządu,
3) zwoływanie posiedzeń Zarządu i przewodniczenie nim,
4) przedkładanie do rozpatrzenia na posiedzeniach Zarządu stosownych materiałów.
Ponadto Wójt:
1) kieruje bieżącymi sprawami gminy,
2) reprezentuje gminę na zewnątrz,
3) w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, podejmuje czynności należące do kompetencji Zarządu,
4) wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,
5) składa jednoosobowo oświadczenie woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności miasta w przypadku udzielenia mu takiego upoważnienia przez Zarząd,
6) prowadzi gospodarkę finansową miasta,
7) ogłasza uchwały Rady Gminy w tym uchwały budżetowe i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkłada uchwały Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
8) odpowiada w imieniu Zarządu za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie i Zarządowi,
9) koordynuje działalność służb użyteczności publicznej,
10) załatwia wnioski i postulaty posłów i senatorów oraz interpelacje radnych,
11) nawiązuje stosunek pracy z pracownikami samorządowymi oraz je rozwiązuje,
12) podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,
13) wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Wójta przepisami prawa, uchwałami Rady i Zarządu.
Zastępca Wójta / Sekretarz Gminy
Zastępcą Wójta Gminy Rymań oraz Sekretarzem Gminy jest Pani
Mariola Figurska
tel. +48 94 353 48 11
e-mail: m.figurska@ryman.pl
I piętro, Biuro nr 15
Zastępca Wójta Gminy/Sekretarz Gminy - zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz zabezpiecza prawidłową organizację pracy bieżącej w Urzędzie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Do zadań Zastępcy Wójta Gminy/Sekretarza Gminy należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy Rymań,
2) kierowanie bieżącą pracą Urzędu Gminy Rymań,
3) reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz,
4) wykonywanie czynności zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu Gminy Rymań oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych Gminy Rymań,
5) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
6) opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
7) nadzór nad przygotowaniem projektów Uchwały Rady,
8) koordynacja i nadzór nad zakupem środków trwałych w Urzędzie,
9) nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków obywateli,
10) prowadzenie książki kontroli,
11) nadzór nad kompletowaniem dokumentacji spraw Rady Gminy,
12) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta,
13) koordynacja i organizacja spraw związanych z przeprowadzaniem referendów, z wyborami Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu, do Rady Gminy, Rady Powiatu i Sejmiku Województwa oraz Wójta,
14) zastępowanie Wójta w razie jego nieobecności lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków.
Skarbnik Gminy
Funkcję Skarbnika Gminy Rymań pełni Pani
Paulina Rymuza-Kluska
tel. +48 94 353 48 20
e-mail: p.rymuza-kluska@ryman.pl
I piętro, Biuro nr 20
Do zadań Skarbnika - głównego księgowego budżetu należy w szczególności:
1) opracowywanie projektów budżetu gminy,
2) kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
3) opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu
4) prowadzenie rachunkowości budżetu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami:
a) zorganizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów,
b) bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej,
c) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez Referat Finansowy oraz jednostki i zakłady budżetowe.
5) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami:
a) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
b) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Urząd,
c) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
d) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz opłaty zobowiązań.
6) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
a) wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych spraw,
b) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu i jego zmian,
c) następnej kontroli operacji stanowiących przedmiot księgowania ,
7) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wójta dotyczących prowadzenia rachunkowości a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
8) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiza,
9) uczestniczenie w pracach Rady Gminy bez prawa głosowania,
10) wykonywanie innych poleceń Wójta.