Deklaracja dostępności
Wstęp
Urząd Gminy Rymań zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.ryman.pl/.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Część dokumentów zamieszczona w postaci niedostępnej cyfrowo (dokumenty pdf w postaci skanów),
- Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
- Na stronie internetowej nie została przewidziana audiodeskrypcja dla materiałów wideo,
- Strona internetowa wyświetla ważne komunikaty, na które nie są odczytywane przez czytnik ekranu.
Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- niektóre niedostępne materiały zostały wytworzone przez podmioty zewnętrzne.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Przemysław Trybuchowski, informatyk@ryman.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 94 353 48 26. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Urzędu Gminy Rymań: ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań
- do budynku prowadzą dwa wejścia. Pierwsze główne od ul. Szkolnej, zwierające schody i podjazd dla osób z niepełnosprawnością. Drugie boczne po prawej stronie budynku (od strony parkingu) zawierające schody bez podjazdu dla osób z niepełnosprawnością,
- na parterze jest dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością,
- w budynku nie ma windy,
- za budynkiem jest parking z 1 miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnością,
- do budynku można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem,
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, są oznaczenia ewakuacyjne,
- budynek nie posiada systemu informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
Pomoc dla osób korzystających z języka migowego
Informuje się, że zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2017 r. poz. 1824) osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się – informacje na ten temat opublikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Rymań w zakładce:
Pomoc dla osób korzystających z języka migowego i innych środków komunikowania się.
Aplikacje mobilne
Brak
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848