Nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2023
Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2023.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla uczestników Programu:
- dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo orzeczenie traktowane na równi z wymienionymi, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.).
Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:
1. Gmina/powiat składa wniosek gminy/powiatu na środki finansowe z Programu do właściwego wojewody (wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Programu) w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu).
Osoby zainteresowane spełniające warunki prosimy o kontakt telefoniczny lub osobisty z pracownikami socjalnymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rymaniu do 08.11.2022 r.
Stosowny komunikat oraz ogłoszenie o naborze wniosków wraz z informacjami o Programie znajdą Państwo na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1416,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-pn-asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej-edycja-2023
|
Program "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023
Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023.
Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
- dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
- osobami niepełnosprawnymi posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.),
– poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.
Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:
- Gmina/powiat składa wniosek na środki finansowe w ramach Programu do właściwego wojewody (zał. nr 1A lub 1B do Programu) w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu do wojewody).
Osoby zainteresowane spełniające warunki prosimy o kontakt telefoniczny lub osobisty z pracownikami socjalnymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rymaniu do 08.11.2022 r.
Złączniki i więcej szczegółów na stronie: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1418,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-ipolityki-spolecznej-pn-opieka-wytchnieniowa-edycja-2023
PISMO znak ZPS-4.3111.213.2022.MP - POBIERZ |
O G Ł O S Z E N I E
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.) zwołuję sesję Rady Gminy Rymań w dniu:
03 listopada 2022 roku o godz. 13:30
sesja odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rymań, ul. Szkolna 7, z następującym porządkiem obrad:
|
Czytaj dalej ...
|
piątek, 28 października 2022 12:46 |
Informacja Wójta Gminy Rymań
o przeprowadzaniu przez osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie okresowej kontroli źródeł ogrzewania
Od 1 lipca 2021 r. działa Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków jako baza źródeł ciepła i spalania paliw. W deklaracjach składanych przez właścicieli i zarządców budynków lub lokali do CEEB znajdują się informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i stosowanych w nich paliwach.
Każdy kto posiada i zgłosił piec podlega obowiązkowej kontroli zgodnie z rozporządzeniem Ministra spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. poz. 719 z późn. zm.)
Zgodnie z art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym( Dz.U. z 2022 r. poz. 1692 z późn. zm.) informuję, że okresowe kontrole źródeł ogrzewania przeprowadzają, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2022 r. poz. 2057) osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie. Kontrola ta obejmuje również weryfikację zadeklarowanego źródła ciepła.
Zachęcam do zapoznania się z pełną treścią komunikatu Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego: https://www.gunb.gov.pl/aktualnosc/komunikat-glownego-inspektora-nadzoru-budowlanego-w-sprawie-zjawiska-zmianaktualizacji |

OGŁOSZENIE
W związku z projektem ustawy o zakupie preferencyjnym paliwa stałego przez gospodarstwa domowe oraz koniecznością przeprowadzenia rozeznania dotyczącego ilości zapotrzebowania na surowiec, Wójt Gminy Rymań
ogłasza nabór
wstępnych zgłoszeń gospodarstw domowych z terenu gminy zainteresowanych zakupem paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego.
Projekt zakłada, że gmina będzie mogła kupować węgiel od importerów (PGE Paliwa oraz Węglokoks) po 1,5 tys. zł za tonę, by następnie sprzedawać go mieszkańcom po nie więcej niż 2 tys. zł za tonę.
- Do dokonania zakupu preferencyjnego uprawniona jest osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego.
- Miejsce składania zgłoszeń: pokój nr 12 (I piętro) lub Sekretariat, ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań, w godz. 7.15-15.15.
- Termin składania zgłoszeń: do 4 listopada 2022r.
- Zgłoszenia należy składać na formularzu znajdującym się w załączniku. Druk w formie papierowej można pobrać w Sekretariacie lub pokoju nr. 12 w Urzędzie Gminy w Rymaniu.
- Docelowo, mieszkańcy Gminy Rymań zainteresowani zakupem węgla, będą zobowiązani do złożenia właściwego wniosku.
Zaznaczamy, że aktualnie Gmina Rymań prowadzi jedynie przygotowania do dystrybucji węgla i na bieżąco będziemy informować mieszkańców na temat dalszych kroków.
Więcej informacji można uzyskać w pokoju nr.12 w Urzędzie Gminy Rymań, ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań, tel. (94) 3534 827.
Druk wstępnego zgłoszenia - pobierz |
Nowy numer biuletynu "PULS RYMANIA 2/2022 (78)" |
|
|
|
Zapraszamy do czytania najnowszego numeru biuletynu PULS RYMANIA 2/2022 (78), który zawiera między innymi takie artykuły jak:
- Kolejna inwestycja w Gminie Rymań została oddana do użytku - Zakończona modernizację stadionu w Rymaniu - Inwestycje drogowe w Gminie Rymań - Otwarcie remizy strażackiej OSP Gorawino - 750 lat Leszczyna, 740 lat Dębicy!!! - III Piknik Historyczny w Rymaniu
Pobierz PULS RYMANIA 2/2022 (78) |
Złóż obowiązkową deklarację o sposobie ogrzewania do CEEB |
|
|
|

Więcej na stronie:
https://ceeb.gov.pl
|
Dodatkowy nabór w programie Granty PPGR
Informujemy, że w wyniku przeprowadzonego postępowania dotyczącego zakupu komputerów w ramach programu Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym - "Granty PPGR" powstały oszczędności, dzięki którym gmina może udzielić wsparcia osobom, które do tej pory nie zakwalifikowały się do udziału w projekcie.
W związku z powyższym Gmina Rymań prowadzi dodatkowy nabór uczniów, których przodek w linii prostej pracował w PGR. Warunkiem koniecznym jest potwierdzenie zatrudnienia w gospodarstwie rolnym PGR. (np. legitymacja ubezpieczeniowa, świadectwo pracy)
Wsparcie przysługuje uczniom, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
- zamieszkują miejscowość lub gminę, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,
- są członkami rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie, opiekun prawny) osoby, która niegdyś pracowała w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwała w miejscowości lub gminie objętej PPGR
- nie otrzymali na własność lub w drodze użyczenia w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia wniosku sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Przypominamy, że wsparciem mogą być objęte dzieci uczęszczające do szkoły podstawowej od klasy 1 do 8 oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Wnioski wraz z załącznikami, a także zgodę na przetwarzanie danych należy składać w Sekretariacie Urzędu Gminy Rymań w terminie do 24.10.2022. do godziny 14:00 (liczy się data wpływu). Decyduje kolejność zgłoszeń z uwagi na ograniczoną wysokość środków.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu: 943534823 w godzinach pracy urzędu.
ZAŁĄCZNIKI:
- Wzór oświadczenia osoby składającej oświadczenie we własnym imieniu - POBIERZ
- Wzór oświadczenia rodzica opiekuna prawnego - POBIERZ
- Zgoda przetwarzanie danych Granty PPGR - POBIERZ
|
1. Oferta realizacji zadania publicznego złożona w dniu 12.10.2022 r. - POBIERZ
2. Zarządzenie nr 38/2022 w sprawie ogłoszenia oferty na realizację zadania publicznego w Gminie Rymań, złożonej przez organizację pozarządową - POBIERZ |
Kontrole umów na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych
Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, informujemy, że Wójt Gminy Rymań przystępuje do kontroli właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w zakresie posiadania aktualnej umowy na odbiór odpadów komunalnych.
W związku z obowiązującymi przepisami przypominamy, że właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do posiadania umowy na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych z uprawnionym podmiotem (posiadającym aktualny wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Rymań). Wykaz dostępny jest na stronie BIP Urzędu Gminy Rymań w zakładce: Gospodarka odpadami.
Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m.in.: szkoły, przedszkola, biblioteki, urzędy, ośrodki zdrowia, obiekty produkcyjne, usługowe, handlowe, warsztaty, sklepy, lokale gastronomiczne, hotele itp.
W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części: przeznaczoną na części mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni zawrzeć odrębną, dodatkową umowę na wywóz odpadów komunalnych niewytworzonych w gospodarstwie domowym.
Właściciele nieruchomości mieszanych zobowiązani są wobec powyższego do:
- uiszczenia opłaty w gminie za gospodarowanie odpadami komunalnymi – za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej zgodnie ze złożoną deklaracją;
- indywidualnego zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym – na część nieruchomości niezamieszkałej (na której prowadzona jest działalność gospodarcza)
Postanowienia umowy zawartej z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości muszą zapewniać odbiór wszystkich frakcji odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rymań oraz w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ust. 1., tj. w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów, zgodnie z którym selektywnie zbiera się: 1) papier (worek/pojemnik niebieski oznaczony napisem „Papier”); 2) szkło (worek/pojemnik zielony oznaczony napisem „Szkło”); 3) metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe (worek/pojemnik żółty oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne”); 4) bioodpady (worek/pojemnik brązowy oznaczony napisem „BIO”). 5) pozostałe po segregacji odpady oddawane są jako „pozostałości po segregowaniu” w worku/pojemniku innego (np. czarnego) koloru.
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłaty za te usługi (art. 6 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy).
W związku z powyższym prosimy wszystkich przedsiębiorców oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych o przekazanie kopii odpowiednich umów oraz dowodów wpłat do Urzędu Gminy Rymań w nieprzekraczalnym terminie do 7.11.2022 r.
- pocztą tradycyjną: Urząd Gminy Rymań, ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań, pok. 21
- pocztą elektroniczną:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
lub
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikiem Urzędu Gminy Rymań:
- Dawid Łojewski – tel. 94 35 34821
Jednocześnie przypominamy, że brak aktualnej umowy na odbieranie odpadów komunalnych z odpowiednią firmą będzie skutkować dla przedsiębiorcy:
− nałożeniem kary grzywny (art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach),
− wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną na podstawie art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. |
ZBIÓRKA ODPADÓW WIELKOGABARYTOWYCH
Wójt Gminy Rymań informuje o zbliżającym się jesiennym terminie zbiórki odpadów wielkogabarytowych, bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. Odpady odbierane będą wyłącznie od mieszkańców, którzy wcześniej zgłoszą taką potrzebę (tj. do 12.10.2022 r.) pracownikowi Urzędu Gminy w Rymaniu.
Kontakt z pracownikiem Urzędu Gminy:
Nr telefonu: 94 3534821 w godzinach od 7:15 do 15:15
E-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Harmonogram odbioru odpadów wielkogabarytowych
REJON ZBIÓRKI
|
DATA
|
RYMAŃ, BUKOWO, GOŁKOWO, STARZA, RZESZNIKOWO, RZESZNIKÓWKO, SKRZYDŁOWO, CZARTKOWO, JAGLINO, PŁONINO, KAMIEŃ RYMAŃSKI, LESZCZYN, MIROWO, DĘBICA.
|
13.10.2022 r.
|
DROZDOWO, DROZDÓWKO, LĘDOWA, GORAWINO, RĘBICE, JARKOWO, MECHOWO, PETRYKOZY, KINOWO, STARNIN, BĘBNIKĄT
|
20.10.2022 r.
|
Odpady należy wystawić przed posesję w dzień poprzedzający zbiórkę. Wystawione odpady nie powinny stwarzać zagrożenia dla zdrowia oraz utrudniać ruchu.
Odbierane będą odpady wielkogabarytowe, do których należą: stare meble - stoły, szafy, krzesła, tapczany, łóżka, fotele, sofy, dywany, materace, rowery, wózki dziecięce, zabawki dużych rozmiarów itp.; Do odpadów wielkogabarytowych nie należą i odbierane nie będą: wszelkiego rodzaju części budowlane i sanitarne takie jak: deski drewniane, belki, panele, ramy okienne, drzwi, wanny, umywalki, muszle toaletowe, grzejniki, płytki, rolety jak również części samochodowe, opony, motorowery, kosiarki spalinowe, odpady remontowe, odpady ogrodowe. Odpady nie objęte zbiórką nie będą odbierane, a właściciel posesji będzie zobowiązany do ich usunięcia.
Firmą świadczącą usługę wywozu wyżej wymienionych odpadów jest: Zakład Usługowo - Handlowy "JOD-KAR" Krzywopłoty 18 78-230 Karlino
UWAGA: Posiadacz większej ilości odpadów budowlanych powinien zamówić odbiór i utylizację tej frakcji odpadów (za opłatą) u firmy posiadającej wpis do rejestru działalności regulowanej (wykaz tych firm znajduje się na stronie internetowej www.ryman.pl). Niewielkie ilości odpadów budowlanych (po remontowych) można również oddać bezpłatnie w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych znajdującym się w miejscowości Mirowo 14 (zasady funkcjonowania oraz godziny otwarcia PSZOK znajdują się na stronie internetowej www.ryman.pl). |
PROFILAKTYKA JODOWA - BROSZURA INFORMACYJNA
Szanowni Mieszkańcy!
Przedstawiamy ulotkę informacyjną Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji dotyczącą profilaktyki jodowej.
Wydawanie tabletek jodku potasu w przypadku zaistnienia konieczności jego przyjęcia będzie następowało w określonych punktach na terenie gminy Rymań (lista punktów i przynależnych do niej ulic i miejscowości poniżej).
Podkreślić należy , że jest to działanie wyłączne o charakterze prewencyjnym, a w chwili obecnej zagrożenie skażeniem radiacyjnym nie występuje. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez Państwową Agencję Atomistyki.
LOKALIZACJA PUNKTÓW DYSTRYBUCJI PREPARATÓW ZE STABILNYM JODEM W GMINIE RYMAŃ
Lp.
|
Miejscowość
|
Miejsce (punkt wydawania)
|
Adres
|
Rejon (miejscowości, ulice)
|
1
|
Dębicy
|
Sala wiejska w Dębicy
|
Dębica
|
Dębica, Leszczyn, Mirowo, Strzebielewo
|
2
|
Rymań
|
NZOZ „BEST – MED” Bolesław Stria
Przechodni lekarska
|
Rymań ul. Szkolna 4
|
Rymań, Gołkowo,Lędowa, Kamień Rymański, Bukowo
|
3
|
Rzesznikowo
|
Sala wiejska w Rzesznikowie
|
Rzesznikowo
|
Rzesznikowo, Rzesznikówko, Skrzydłowo, Czartkowo, Płonino, Melno, Jaglino
|
4
|
Starnin
|
Sala wiejska w Starninie
|
Starnin
|
Starnin, Bębnikąt
|
5
|
Kinowo
|
Sala wiejska Kinowie
|
Kinowo
|
Kinowo
|
6
|
Jarkowo
|
Sala wiejska w Jarkowie
|
Jarkowo
|
Jarkowo, Petrykozy, Mechowo
|
7
|
Gorawino
|
NZOZ „BEST – MED” Bolesław Stria
Oddział Zamiejscowy w Gorawinie.
|
Gorawino
|
Gorawino, Rębice
|
8
|
Drozdowo
|
Sala wiejska w Drozdowie
|
Drozdowo
|
Drozdowo, Drozdówko
|
WYDAWANIE PREPARATU W W/W PUNKTACH NASTĄPI PO DECYZJI MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI O ROZPOCZĘCIU AKCJI WYDAWANIA TABLETEK JODU.




BROSZURA w pliku PDF - Pobierz |
Dofinansowanie na usuwanie Barszczu Sosnowskiego z terenu Gminy Rymań |
|
|
|

Gmina Rymań dzięki otrzymanemu dofinansowaniu z @Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie we wrześniu zakończyła prace polegające na usuwaniu Barszczu Sosnowskiego z terenu Gminy Rymań. Prace zwalczania szkodliwej rośliny na terenie gminy przeprowadzono po raz siódmy.
Usuwanie barszczu miało na celu ograniczenie niekontrolowanego rozprzestrzeniania się tej niebezpiecznej rośliny na terenie gminy. Barszcz Sosnowskiego jest to agresywna roślina inwazyjna, niezwykle trudna do zwalczenia. Rozrasta się w niebywałym tempie, a jej zwalczanie jest bardzo ciężkie i długotrwałe ponieważ rozprzestrzenia się spontanicznie. Barszcz Sosnowskiego jest rośliną niezwykle kłopotliwą, która w sposób inwazyjny zajmuje tereny, na których się rozwija. Toteż bieżące niszczenie pozwoli na eliminację zagrożeń. Roślina wytwarza silne toksyny, które w negatywny sposób oddziałują na skórę powodując m.in. zapalenie skóry, powstanie pęcherzy oraz zapalenie spojówek.
Zabieg zwalczania barszczu Sosnowskiego przeprowadzono w miejscowości Leszczyn. Zwalczanie przeprowadzono w formie zabiegów chemicznych w czterech etapach.
Koszt całkowity zadania wyniósł 13 495,68 zł. zaś wartość dotacji to 9 372,00 zł.
W wyniku przeprowadzonych prac osiągnięto następujący efekt zadania:
- nie dopuszczono do wzrostu i rozwoju barszczu,
- nie dopuszczono do tego, aby roślina wydała kwiaty i nasiona,
- zlikwidowano młode okazy barszczu,
- ograniczono możliwości poparzeń ludzi i zwierząt,
- likwidując barszcz dano innym gatunkom roślin możliwość wzrostu na miejscu dotychczas zajętym przez szkodnika. |
UROCZYSTE OTWARCIE KOMPLEKSU SPORTOWO-REKREACYJNEGO W DROZDOWIE |
|
|
|
|
|